Vi kammade hem pris på The One Show!

Vinst för vår hemmabiokampanj
Vår hemmabiokampanj tog just hem The Silver Pencil i Branded Entertainment på The One Show – inget mindre än världens mest prestigefyllda reklamtävling!
- Jerka Johansson
När Stockholms filmfestival fyllde 35 år i höstas ville vi göra något extra. Så utöver det fullspäckade festivalprogrammet i Stockholm tog vi festivalen ut i landet med en unik satsning: sex hängivna filmentusiaster, från Arvidsjaur i norr till Växjö i söder, öppnade upp sina hemmabyggda biografer för att visa tre av festivalens filmer: »Christmas Eve at Miller’s Point« av Tyler Taormina, »The Executioner« av Ryoo Seung-wan och »Gloria! Miraklet i Venedig« av Margherita Vicario.
Nu har kampanjen vunnit en Silver Pencil i kategorin Branded Entertainment på The One Show. Inget mindre än världens mest prestigefyllda reklamtävling! Stort tack till Rocket—Science & Geelmuyden Kiese Sverige som vi skapat kampanjen tillsammans med.
The One Show är en av världens mest prestigefyllda tävlingar inom reklam och design, som har en rik tradition av att hylla några av de mest banbrytande idéerna. Tävlingen arrangeras årligen av The One Club for Creativity, en global ideell organisation som hyllar och stöttar kreativitet i alla dess former.
Och ja – nu står vi här med en Silver Pencil från The One Show i handen! Tillsammans med Rocket—Science & Geelmuyden Kiese Sverige prisades vår hemmabiokampanj i kategorin Branded Entertainment.
Ett stort tack till alla till alla som hjälpte oss ta festivalen ut i landet, och förstås alla filmentusiaster som öppnade sina hem för festivalpubliken. Nyfiken på att se hur det gick till? Kolla in kampanjfilmen ovanför!







